Navigace

Výběr jazyka

  • cz
  • en
  • de

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z registru obyvatel třetí osobě

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z registru obyvatel třetí osobě

4. Základní informace k životní situaci

Odvoláním souhlasu s poskytnutím údajů z registru obyvatel (dále jen "ROB") třetí osobě se rozumí ukončení poskytnutí údajů jiné fyzické nebo právnické osobě do datové schránky této osoby.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

O odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z ROB třetí osobě může požádat fyzická osoba starší 15 let, která souhlas udělila, příp. zmocněnec na základě plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.
Za fyzickou osobu mladší 15 let a osobu, která byla zbavena způsobilosti k právním úkonům, nebo jejíž způsobilost k právním úkonům byla rozhodnutím soudu omezena tak, že není způsobilá k jednání před úřady, žádá její zákonný zástupce.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Odvolat souhlas s poskytnutím údajů z ROB třetí osobě je možné na základě žádosti podané:
a) Z vlastní datové schránky - v rozhraní CzechPOINT@home (postup podání žádosti o zřízení datové schránky je zveřejněn na webových stránkách Datových schránek).
b) Osobně - na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT v případě, že žadatel nemá zřízenu a aktivovánu datovou schránku.
c) V listinné podobě - zaslané kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost podaná prostřednictvím vlastní datové schránky
Tento proces je zahájen vyplněním formuláře "Žádost o odvolání poskytnutí údajů třetí osobě", který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v rozhraní CzechPOINT@home).
Na základě vyplnění formuláře a jeho následným odesláním prostřednictvím informačního systému datových schránek je možné odvolat souhlas s poskytnutím údajů žadatele třetí osobě.
Potvrzení o odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z ROB třetí osobě je automaticky zasláno do datové schránky žadatele jako datová zpráva určená do vlastních rukou.
Potvrzení obsahuje identifikaci žadatele, informaci o třetí osobě a výsledek odvolání poskytnutí.
Žádost podaná osobně
V případě podání žádosti na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT je třeba se prokázat platným občanským průkazem nebo cestovním pasem.
Žádost podaná v listinné podobě
Žádost o odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z ROB třetí osobě je možné zaslat v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra; žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem žadatele.
Žádost podaná v listinné podobě musí obsahovat následující údaje:
  • jméno, popř. jména, a příjmení žadatele,
  • datum a místo narození žadatele,
  • číslo elektronicky čitelného identifikačního dokladu nebo rodné číslo žadatele, není-li žadatel držitelem elektronicky čitelného identifikačního dokladu,
  • adresu místa pobytu, popř. jinou kontaktní adresu žadatele,
  • rozsah požadovaných údajů a formu jejich předání.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Podání žádosti o odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z ROB třetí osobě není zpoplatněno.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádost podaná prostřednictvím datové schránky je vyřízena okamžitě, resp. v závislosti na dostupnosti služeb ROB.
Žádost podaná osobně na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT je vyřízena okamžitě (na počkání), resp. v závislosti na dostupnosti služeb ROB.
Žádost podaná v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra je vyřízena ve lhůtě 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Není možné podat opravný prostředek.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

Formulář chce po mně zadat přihlašovací jméno a heslo. Kde je získám?

Jedná se o přihlašovací údaje do datové schránky. Pokud nemáte dosud datovou schránku zřízenu, můžete o ni požádat podle postupu zveřejněného na webových stránkách Datových schránek.

Mám obavy zadávat do formuláře CzechPOINT@home své přihlašovací údaje do datové schránky. Je to bezpečné?

Ano. CzechPOINT@home je navržen tak, že ověření vašich přihlašovacích údajů do datové schránky probíhá v perimetru ISDS. CzechPOINT@home nepřichází s vašimi přihlašovacími údaji do styku.

22. Další informace

Další doplňující informace naleznete na webových stránkách Ministerstva vnitra nebo na webových stránkách Czech POINT.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo vnitra - odbor správních činností, oddělení registru obyvatel

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.01.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.01.2016

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace