Výběr jazyka
- cz
- en
- de
Obsah
Životní situace
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Vydání průkazu příjemce pro fyzické osoby nebo právnické osoby
3. Pojmenování (název) životní situace
Vydání průkazu příjemce pro fyzické osoby nebo právnické osoby
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- adresát (zmocnitel),
- držitel dlouhodobé plné moci k přijímání zásilek po stanovenou dobu,
- držitel generální plné moci, která zmocněnce opravňuje, aby jednal jménem zmocnitele, tedy i přijímal jemu adresované zásilky,
- zákonný zástupce,
- oprávněná osoba.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Vyplnění tiskopisů: "Žádost o vydání průkazu příjemce - fyzické osoby" nebo "Prohlášení o osobách oprávněných k převzetí nebo k odmítnutí převzetí zásilek a poukázaných peněžních částek a k dalším úkonům, které je adresát oprávněn činit, a to v souladu s Poštovními nebo příslušnými Obchodními podmínkami České pošty, s.p." (právnické osoby) včetně "Poučení pro uživatele Průkazu příjemce - fyzické osoby" nebo "Poučení pro uživatele Průkazu příjemce - právnické osoby".
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Tiskopisy můžete podat na kterékoliv pobočce České pošty, s.p.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Tuto situaci nelze řešit na žádném jiném úřadu, pouze na pobočkách České pošty, s.p.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Na každé pobočce České pošty, s.p., v průběhu hodin pro veřejnost (otevírací doba).
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- osobní doklad (občanský průkaz, řidičský průkaz vydaný v České republice, cestovní doklad nebo průkazní doklad cizince),
- předkládá-li žádost jiná fyzická osoba, musí být podpis zmocnitele ověřen ověřovací doložkou notáře, obecního úřadu nebo zastupitelského úřadu České republiky v zahraničí apod.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
- "Žádost o vydání průkazu příjemce - fyzické osoby" nebo
- "Prohlášení o osobách oprávněných k převzetí nebo k odmítnutí převzetí zásilek a poukázaných peněžních částek a k dalším úkonům, které je adresát oprávněn činit, a to v souladu s Poštovními nebo příslušnými Obchodními podmínkami České pošty, s.p." a
- "Poučení pro uživatele Průkazu příjemce".
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
- 61 Kč (s DPH) za vystavení průkazu příjemce pro jednu osobu*,
- 85 Kč (s DPH) za vystavení průkazu příjemce s uvedením 2-3 osob*,
- 121 Kč (s DPH) za vystavení průkazu příjemce s uvedením 4-6 osob*.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Průkaz příjemce se vydává na počkání.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.